Assure

Assure modeli
Öğrenenlerin karakteristik özellikleri ve ulaşılmak istenen öğretim hedefleri doğrultusunda uygun yöntemler, medya ve materyalleri seçerek hazırlanan öğretim tasarımı modelidir. Assure modeli ile tasarlanan öğretim programlarının sonunda en uygun yöntemleri, medyayı ve materyalleri kullanılabilir ve öğrenenlerin yüksek öğrenme performansı göstermeleri sağlanabilir.

Assure Modelinin Amacı
Yapılan analizler ve değerlendirmelerin en büyük amacı, imkanlar dahilinde öğrenenlerin öğrenmek istedikleri gibi öğrenmesini sağlayarak, öğrenenlerin öğretim programının hedef ve amaçlarına ulaşmalarını sağlamaktır.

Assure Modelinin Aşamalarına Tek Tek Değinelim:

 1.Analyze Learners  (Öğrencilerin Analizi)
ASSURE modelinin ilk aşamasında; öğrenme üzerinde etkili olduğu genel kabul gören ve öğretim teknolojileri planlamasında dikkate alınması gereken öğrenci özellikleri (genel karakteristikleri, giriş yeterlilikleri ve öğrenme stilleri) incelenmektedir.
  Genel Karakteristikleri
  Giriş Yeterlilikleri
  Öğrenme Stilleri
·           Algısal Tercihler ve Güçlükler
·           Bilgi İşleme Alışkanlıklar
·           Motivasyonel Faktörler
·            Psikolojik Faktörler
2. State Objectives (Hedeflerinin Belirlenmesi)
ASSURE Modelinde öğretim ortamlarını kullanmada ikinci aşama öğretim hedeflerinin belirlenmesidir. Her bir öğrencinin hangi öğrenme hedefine ulaşması beklenmektedir? Daha doğru bir ifade ile eğitim sonunda öğrenci hangi yeni kabiliyete sahip olacaktır. Bir hedef, öğreticinin derse ne koymayı planladığı değil, öğrencinin dersten ne alması gerektiğidir.

·           İyi belirlenmiş Hedeflerin ABCD yaklaşımı ile incelenmesi
Audince (Topluluk) : Öğrencileriniz kimler?
Behavior (Davranış): Öğretim sonucu kazanılacak ve gösterilecek davranışlar veya performanslar nelerdir?
Conditions (Şartlar) : Davranışın gerçekleşeceği ortamın şartları nelerdir?     Degree (Derece/Seviye): Gösterilecek öğrenme yetenekleri seviyesi nedir?
·          Hedeflerin Sınıflandırılması
·         Hedefler ve Bireysel Farklılıklar


3. Select Methods, Media and Materials (Yöntem, Ortam ve Materyallerin Seçimi)
Yöntemin Seçilmesi: Ortam kullanımına yönelik sistemli bir planda ilk olarak, yöntem, ortam ve materyallerin sistematik şekilde seçilmesi gereki
Ortam Formatının Seçilmesi:
Materyallerin Seçimi: Materyal seçerken faklı teknikler vardır. Levy ve Dickie tarafından kullanılacak medya tabanlı materyaller için yedi özellik belirlenmiş.
·            Resimli gösterimlerin özellikleri
·            Boyutun özellikleri
·             Renklerin özellikleri
·             Hareketlerin özellikleri
·             Dilin özellikleri
·            Ses/resim ilişkisinin özellikleri
·             Düzenlemenin özellikleri
4. Utilize Media and Materials  (Ortam ve Materyallerden Yararlanma)
·         Materyali ve ortamı gözden geçirme: Materyalin kullanılmada önce gözden geçirilerek olası sorunların önüne geçilebilir. Öğrenme ortamı hazırlanarak ders öncesi son kontroller yapılır.
·          Materyalleri hazırlama: Eğitimcinin ve öğrencilerini ihtiyaç duyduğu materyallerin toplanıp, ortam ve materyallerin hangi sıra içinde kullanılacağının belirlenmesidir.
·         Ortamı hazırlama: Öğretim açısından uygun bir hazırlama aşağıdaki gibi olabilir:
   Dersin içeriğini kapsamlı bir şekilde veren bir sunum
  Çalışılan konu ile ilgisinin mantıksal izahı
   Öğrencinin dikkat etmekle ne fayda sağlayacağını dile getiren motive edici açıklama
  Dikkati dersin spesifik yönlerine çeken ipuçları

·          Öğrencileri hazırlama: 1. Konu ile gerçek hayatta uygulamakta oldukları arasındaki ilişkinin soru-cevap yöntemi ile incelenmesi.

5. Require Learner Participation (Öğrenci Katılımını Sağlama)
Öğrencilere geri bildirim ve öğrenme ortamına katılarak uygulama yapma olanağının
sağlanmasıdır.

6. Evaluate and Revise  (Değerlendirme ve Revizyon)
Ders tasarım sürecinin en çok hatalı kullanılan unsuru olan değerlendirme ve gözden
geçirme, kaliteli öğretime ulaşmada vazgeçilmez bir bileşendir. Değerlendirme sürekli bir işlemdir. Değerlendirmeler öğretim öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılır.

SONUÇ



ASSURE modelinin güçlü yönü ‘Classroom Link’ adı verilen ve modelin tüm  aşamalarını bilgisayar ortamına aktarabilen bir programa sahip olmasıdır. Ayrıca bu program, materyallerin değerlendirilmesi işlemi için ölçekler de bulundurmaktadır. Yardım dosyaları ile yol göstericidir. Fakat ‘Classroom Link’ programına ‘Uzman Sistemler’ in mantığı katılması, acemi öğretimciler için daha yol gösterici ve kullanışlı olacaktır.


ASSURE modelinin zayıf bir yönü ise bu modele göre geliştirilecek öğretimin hazırlanma aşamasının zaman alıcı olmasıdır. Bu geleneksel metotlara bağlı eğitimciler için, bu modelin kullanışını engelleyecek bir özelliktir. Titiz ve hazırlıklı olmayı seven, öğretimde karşılaşılabilecek problemlere önceden önlem alarak planlı ve sistematik öğretimde bulunmayı ilke haline getirmiş eğitimciler için ‘ASSURE Modeli’ kullanışlı ve yararlı olabilecek bir modeldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder